Syyskokouksen kannanotto

Kannanotto: Yli 70-vuotiaiden kertalipun alennuksen poistosta ei ole hyötyä

Koivukylän Sosialidemokraateilla on noussut huoli yli 70-vuotiaiden HSL:n kertalipun alennuksen poistumisesta. Kertalipun poistuminen rokottaa eniten heitä, jotka käyttävät harvoin julkista liikennettä. Alennuksen poistuessa vähäiset kerrat käyttää julkista liikennettä vähenevät ja ikäihmisten liikkuminen saattaa loppua jopa kokonaan.

Koivukylän Sosialidemokraattien mielestä tätä päätöstä on vielä puntaroitava uudelleen HSL:n hallituksessa ja pohdittava, voisiko tuon ikäihmisten kertalipun alennuksen palauttaa takaisin.

Ikäihmisille annettava alennus kertalipuista ei ole keneltäkään pois, mutta se alennus kannustaisi jatkossakin ikäihmisiä liikkumaan. Sen vuoksi Koivukylän Sosialidemokraatit eivät näe perusteita sille, miksi tuo alennus tulisi poistaa.

Kuntavaaleissa vahva edustus

Vantaalaiset sosialidemokraatit äänestivät kuntavaaliehdokkaistaan loka- marraskuussa. Tässä vaiheessa ehdolle valittiin 85 ehdokasta, ja loput viisitoista asetetaan sitten maaliskuussa. Vantaan ehdokkaiden joukossa Koivukylän osuus on erittäin vahva, sillä tässä vaiheessa ehdolle asetettiin kymmenen Koivukylän Sosialidemokraattien edustajaa.

Koivukylästä kuntavaaleissa ehdolla ovat nykyisistä valtuutetuista Faysal Abdi ja Sirkka-Liisa Kähärä sekä varavaltuutettu Jari Sainio. Ehdolla ovat myös Joni Hildén, Mila Kangasniemi, Kaarlo Kähärä, Eeva Pitkänen, Nina Uskola, Jutta Vihonen ja Zabi Yawari.

Koivukylän Sosialidemokraatit lähtevät tulevaan vaalikoitokseen innolla vaalipäällikkönsä Kai Lepomäen johdolla. Koivukylän ehdokasasettelussa on tuulahdus nuoruuden intoa, ripauksella kokemusta. Vahvan joukkueen turvin voidaan levollisin mielin lähteä hakemaan vaalivoittoa.

Valinnat johtokuntaan

Koivukylän Sosialidemokraattien puheenjohtajana jatkaa Joni Hildén. Varapuheenjohtajaksi valittiin Jari Sainio. Varsinaisina jäseninä johtokunnassa jatkavat Juha Kähärä, Kaarlo Kähärä, Kyllikki Kuittinen, Erkki Saarinen ja Nina Uskola.

Uusina jäseninä johtokuntaan valittiin Eeva Pitkänen ja Jutta Vihonen. Varajäseniksi valittiin Mila Kangasniemi, Kai Lepomäki ja Anneli Outinen.

Uuden johtokunnan toimikausi alkaa 1.1.2021.